Jo, du kan også slippe for at have ondt i skulder og nakke. Også selv om du har haft ondt i lang tid og dårligt kan forestille dig at det kan være anderledes.

Lær at blive fri for ondt i skulder og nakke

Et Trin-for-Trin kursus for dig der sidder mere end 3 timer ved en computer – uanset branche

Sådan bliver du fri for ondt i skulder og nakke – og sådan får du det til at holde

Book din plads her

Den korte version:

Har du været nødt til at tage piller for at kunne passe dit arbejde?
Eller har du måttet gå til chefen og sige at du desværre var nødt til at gå hjem før tid? Eller er du simpelthen bange for at havne i den situation? Og tror du, det er computerens, indretningens eller arbejdets skyld?

Så kan vi fortælle dig at det er det sjældent. Alene. På dette intensive kursus viser vi dig, hvad du (sandsynligvis og uden at ane det) gør forkert – og lærer dig, hvad du skal gøre i stedet for – så du allerede efter den første dag på kurset kan møde på arbejde og få det bedre. Og når kurset er slut er du ekspert og ved hvad der skal til for at klare en hel dag ved computeren uden at få ondt i skulder og nakke.

Den uddybende version:

Kender du det her:

Du skal

  • Journalisere post
  • Registrere
  • Indberette
  • Færdiggøre en rapport
  • Sammenkæde forskningsreslutater
  • Behandle ansøgninger
  • Betjene lånere
  • Servicere kunder i callcenter
  • Eller … [indsæt selv hvad du laver ved computeren på dit arbejde]

Hvis du gør, så kender du måske også det her:

  • Du møder frisk, sætter dig ved computeren og går i gang
  • Du går til møde, holder frokost og fortsætter hvor du slap
  • Du ekspederer, eksekverer og betjener til dagen er omme. Hænger i, har en deadline, skubber noget og klarer noget andet. Så pakker du din taske, vender næsen hjemad, henter børn, køber ind og laver mad, forbereder næste dag med tøj, taske og madpakker.

… For så om morgenen den næste dag at konstatere, at det varme vand fra bruseren slet ikke er nok til at gøre det godt i skulder og nakke. Du er stiv som et bræt. Og det gør nas.

Hvad skal du gøre?

Skal du 1) tage en sygedag – og komme mere bagud med det du allerede er bagud med? Eller: Skal du 2) tage en pille og prøve at kæmpe dig igennem dagen – med fare for at du alligevel ender i 1’ eren og – må melde dig syg? (Av, åh av)

Hvis du kender det, så er her en god og en dårlig nyhed

Først den dårlige:

Du gør det forkerte. Og værre endnu: Det bliver ikke bedre før du holder op med at tro, at ’det er computerens, indretningens eller arbejdets skyld’.

Selvfølgelig er det ikke ok at have elendigt udstyr, dårlig indretning og alt for meget at lave. Men du skal vide at vi har set mange arbejdspladser med ‘perfekt’ udstyr og rimelige arbejdsmængder – hvor det alligevel ikke er nok til at holde sig fri af ondt i skulder og nakke.

Det er desværre et pinefuldt faktum, at alt for mange går rundt og har det skidt i skulder og nakke fordi de ikke kender de enkle, men afgørende strategier og metoder til at have det godt i skulder og nakke mens man arbejder både 3, 5, 7 og nogen gange flere timer ved en computer.

Den gode nyhed er:

Det kan læres (jo, det kan – metoderne og principperne er mere enkle, end du tror – derfor tør vi også love dig, at du kan lære det på hvad der svarer til én enkelt arbejdsdag fordelt ud over 6 uger).

På dette intensive kursus får du trin-for-trin formlerne til hvordan du bliver fri for at have ondt i skulder og nakke og hvordan du forhindrer det i at komme igen.

Vi tager dig gennem den typiske arbejdsdag og peger på alle de steder, hvor de typiske fejl ligger (allerede her er der læring og indsigter, du vil kunne gå direkte tilbage på arbejde og bruge nu og i al fremtid).

Kurset gør dig i stand til

  • Effektivt at gøre noget ved ømme muskler og stive led – og forhindre at det kommer igen.
  • At genkende de ting i din hverdag der giver dig problemer i skulder og nakke og gøre noget ved det.
  • At udnytte de eksisterende fysiske rammer optimalt til din fordel – også selvom rammerne ikke er perfekte.
  • At klare spidsbelastninger uden at skuldrene ryger op om ørerne ved at bruge en metode mange har brugt før dig.
  • Og oveni:
  • At holde energien oppe og have – ikke bare produktive arbejdsdage – men hele dage (også dem derhjemme) – med god stabil energi både til det du skal nå og det du gerne vil.

Men det allerførste skridt du skal tage for at nå dertil

er, at du beslutter, at 2014 bliver det sidste år hvor du hver dag satte dig til computeren uden at vide, hvordan du konkret, enkelt og ligetil - uden at det koster dig ekstra tid - passer dit arbejde, helbred og energi samtidigt.

Du bliver fulgt hele vejen

- for at sikre, at du ender med at være fri for skulder/nakke problemer eller godt på vej til det. Det betyder at:

  • Du bliver holdt til ilden med opgaver, hints, tips og tricks i overkommelige doser.
  • Du får rådgivning dér hvor du arbejder hele to gange så det passer lige præcist til dig
  • Du har din egen direkte adgang til hjælp, hvor intet spørgsmål er for lille - så du ikke behøver blive bremset af uklarhed, problemer, ferie eller sygdom.
  • Vi bakker dig op hele vejen, så du ikke bare 'har været på endnu et kursus - og det var så det'.

Det har været et rigtig godt og positivt forløb og det har været dejligt endelig at få nogle ting, som det er realistisk at man får gjort i løbet af sin arbejdsdag
Medarbejder, Louis Nielsen

 

Tilmeld mig NU

TAK - jeg behøver ikke læse mere!

Tilmeld mig NU

Sådan foregår det

Kurset består af 7 moduler og løber over 6 uger

Vi skal ses 3 gange:

1 gang: Onsdag den 5. november kl. 9:00 – 12.30 til en intensiv formiddag sammen med andre kursister – Frokost incl.. Sted: Charlottehaven, 5 minutter fra Nordhavn Station, tæt på busser og med fri parkering for gæster (først til mølle).

2. gang. 30 minutters rådgivning på din arbejdsplads, der hvor du arbejder og med det du laver. Tid: 11., 12. eller 13. november. Tidspunkt aftales før kursusstart.

3. gang. 15 minutters rådgivning der hvor du arbejder. Uge 49 eller 50, du bestemmer hvornår. Tidspunkt aftales før kursusstart.

Hver uge i 6 uger hjælper vi dig med at holde fokus på at få det bedre. Du får korte audioer og videoer du kan se og lytte til hvornår du vil og lige så ofte du vil – opgaver der er enkle at gå til, tegninger du kan printe ud, sætte op som remindere, tips, hints og enkle tjekskemaer der hjælper dig på vej.

Her er hvad du får i de 7 moduler

Hver for sig har hvert eneste modul potentiale til at skabe dybt forandrende resultater for dig.

Modul 1 – Ind i detaljerne og ind i din hverdag

Tirsdag den 5 november 2014 kl. 9.00 – 11.45 i Charlottehaven, 5 minutter fra Nordhavn Station, tæt på busser, fri parkering for gæster (først til mølle). Kl. 12.00 frokost i Charlottehavens Cafe.

På dette modul får du:

  1.  De driftsikre metoder til at blive fri for ondt i skulder og nakke – som virker uanset hvilken branche du er i og hvad du laver på din computer.
  2. Den grundlæggende viden om hvad der i virkeligheden får dit projekt-slut-med-ondt-i-skulder-og-nakke til at lykkes og hvad der får det til at gå i vasken – (Hint: det er ikke manglende tid – det vil dem der har ok med tid kunne skrive under på)
  3. De 3 fælder der forhindrer dig i at gøre fremskridt, hvordan du genkender dem og eliminerer dem.
  4. Sandheden om hvorfor nogen aldrig får ondt i kroppen af at sidde ved computer dagen lang – og hvad du kan bruge det til.

Trin for trin lærer du

  • Hvordan du får resultater du kan mærke med det samme med en enkel og effektiv metode som har hjulpet mange før dig
  • Hvad du skal gøre som det første og vigtigste og som de fleste er tilbøjelige til at overse
  • 2 effektive og gennemprøvede massageteknikker for skulder og nakke, som på kort tid vil præsentere dig for en radikal forskel på før og nu – som hverken kræver udstyr eller tid og som du nemt kan udføre mens du er på arbejde
  • Gennemprøvede 4-8 sekunders teknikker der giver dig øjeblikkeligt velvære,  som styrker din muskelbalance og giver frisk energi.
  • Enkle dybtvirkende udspændinger der er nemme at bruge mens du er på arbejde
  • Metoden til hvordan du tjekker at stol, bord m.m. passer til dig – hvordan du undgår at klistre fast i stolen og hvordan du kan tillade dig næsten hvad som helst bare du har styr på 1 ting.
  • 2 enkle og konkrete mindfulness teknikker, der hjælper dig med at holde hovedet koldt og skuldrene nede, hvordan du bruger dem når du er alene i fred og ro og hvordan du gør når du er midt i en travl dag med masser af opgaver og mennesker omkring dig.

Vi gennemarbejder og tester på stedet, så du går fra live modulet med en sikker fornemmelse af, hvad der er godt for dig – og hvordan du skal arbejde videre med det.

Du får også essentiel viden om:

  • Hvorfor særligt du skal drikke vand i løbet af dagen, hvad der skal til for at holde væskebalancen og hvordan du får sat det i system.
  • Hvorfor du skal op i tempo, hvad du får ud af selv korte intervaller og hvordan du kommer det med et stillesiddende arbejde.
  • Hvorfor du skal have fedt, hvad det betyder for muskler og led – hvorfor du nemt kommer i underskud med vigtige fedtsyrer og hvordan du sikrer dig.
  • Hvorfor det har betydning for muskler og led at du med maden får stabil energi til hele dagen. Du får mulighed for at stille skarpt på dine behov. Det er hverken raketvidenskab eller en særlig diæt.
  • Hvorfor dårlig søvn kan forhindre alle fremskridt – og hvad du kan gøre ved det.

Og så får du selvfølgelig værktøjet der gør det overskueligt for dig at prioritere

1. Præcis hvad du skal gøre nu

2. Hvordan du fletter det ind i din hverdag.

Det går vi videre med, når vi ses ugen efter i Modul 2 – til 30 minutters rådgivning hos dig, dér hvor du arbejder. Tidspunktet aftales i forbindelse med tilmeldingen.

Dagen byder også på forfriskninger og rig mulighed for at udveksle erfaringer med andre i en uhøjtidelig atmosfære. Og vi slutter med  frokost i Charlottehavens Cafe så du ikke behøver bekymre dig om kantinen har lukket inden du når tilbage.

 

Modul 2 – Dit personlige modul
30 minutters rådgivning på din arbejdsplads, dér hvor du arbejder – 11., 12. eller 13. november.

På dette modul får du:

Din personlige rådgivning – 30 minutter som foregår hos dig, der hvor du arbejder. Vi ser på indretning, hvad du laver og hvordan du kan udnytte de samlede fysiske rammer bedst muligt.

Vi tjekker op på løse ender fra modul 1 og ser på hvad du særligt har brug for.

Tidspunktet for din personlige rådgivning aftaler vi ved tilmeldingen.

 

Modul 3 – Få det hele med og få mere ud af det!
Digitalt modul, du modtager i din indbakke.

På dette modul får du:

Dit eget private, stærkt udvidede eftersyn: En liste med 32 ting du måske gør udenfor arbejdstid og som måske giver dig problemer i skuldre og nakke – plus opskriften på hvordan du holder op med det og finder andre løsninger.

Du får også

Tricket der til enhver tid gør dig ”10 kilo lettere” og indsigt i hvorfor det er godt for skulder og nakke. Og oveni giver dig en god fast bagdel!

 

Modul 4 – Trætte øjne, lange møder – sådan gør du
Digitalt modul, du modtager i din indbakke.

På dette modul får du:

3 teknikker der både styrker og afspænder dine øjne og dit syn. Spændinger omkring øjnene påvirker synet og sætter sig i nakke, skuldre. Du lærer at fange de snigende tegn på at øjnene bliver overanstrengt og lærer at gøre noget ved det.

Du får også

Tips og tricks til hvordan du indretter dig ved lange møder, benytter dig af mødeøvelser ingen opdager og som holder dig fokuseret og vel tilpas i kroppen.

Og selvfølgelig personlig opfølgning på besøget hos dig – hvordan går det? Har du brug hjælp? Noget der er dukket op?

 

Modul 5 – Træk lige vejret
Digitalt modul, du modtager i din indbakke.

På dette modul får du

5 teknikker der giver dig pause og opladning på få øjeblikke. De er lige til at bruge når du synes alt går op i en spids, du har svært ved at nå det hele på arbejde og hjemmefronten, pauserne skrumper og du bare trænger til et åndehul. Alt det der kan får skuldrene op om ørerne. Du kan også bruge løs af dem når du ikke har travlt og bare har lyst til at være lidt god ved dig selv. Hvorsomhelst og nårsomhelst.

 

Modul 6 – Dit personlige modul 

15 minutters rådgivning på din arbejdsplads, dér hvor du arbejder – Uge 49 eller 50. Som det passer bedst hos dig.

På dette modul får du

Din personlige rådgivning – 15 minutter som foregår hos dig, der hvor du arbejder.

Hvordan går det? Har du fået det bedre? Eller er der et stykke vej endnu? Vi ser på hvordan du kommer videre.

Tidspunktet for din personlige rådgivning aftaler vi ved tilmeldingen.

 

Modul 7 – Sådan holder du dig på sporet
Digitalt modul, du modtager i din indbakke.

På dette modul får du tips, tricks og gennemprøvede råd til:

Daglige rutiner der fører dig videre

Hvad du gør hvis du ryger ind i gammelkendte mønstre

Hvordan du samler op efter ferie, fravær og sygdom

Du får også

Listen over verdens mest oversete muligheder for at reducere stress, hvorfor det virker og hvordan du bruger det.

”Jeg har brugt i tusindvis af kroner på massage og behandlinger. Jeg er blevet hjulpet af jer. Fantastisk!”
Medarbejder, Rødovre Kommune

*********************************************************************************************************

 

Kurset er skabt til dig, der

  • Må ind til chefen og sige at du desværre bliver nødt til at gå før tid eller må tage piller af og til for at passe dit arbejde
  • Kan konstatere at perioder med tryk på sætter sig i skulder og nakke
  • Drømmer om at kunne passe dit arbejde og i øvrigt gøre hvad du vil uden at få ondt i skulder og nakke.
  • Er træt af at bruge tid / penge på massage fordi virkningen er kortvarig.
  • Føler dig for træt og brugt efter arbejdstid til at orke ret meget andet end det mest nødvendige.
  • Søger noget, du hurtigt kan mærke virker – og som er enkelt og overkommeligt at gøre.
  • Er på udkig efter noget, der ikke betyder, at du også skal finde tid til at gøre det oven i alt det andet, du skal nå.

Book din plads nu og spar 1000 kr

Frem til 10/10-2014: 1997,- + moms

Normalpris: 2.997,- + moms

Begrænset antal pladser.

Hvem er din underviser på dette kursus?

Fotografi den 04-07-14 kl. 18.30

Det er Ida Krag, der siden 1995 har undervist tusinder i ergonomi og vaner, bevægelse og afspænding. Fra 2000 med virksomheden Ibalance, hvor vi har holdt kurser, foredrag og coachet 1:1 på virksomheder rundt omkring i hele Danmark – i SKAT, Rigsrevisionen, Det Kongelige Bibliotek, Rødovre Kommune og mange andre. Ida Krag er gotveduddannnet bevægelsespædagog og specialist i at ændre vaner så det bliver ikke bare enkelt, ligetil og relevant men også uhøjtideligt, sjovt og rart!

Jeg har fået det meget bedre. Det passede 100 % til mig og min hverdag. Det er genialt at I følger op i flere omgange – og at I kommer ud til folk og vi har Jer under fire øjne
Medarbejder, Det Kongelige Bibliotek

 

 

Pris pr. deltager: 2.997 + moms

Spar 1000 kr pr deltager ved tilmelding senest 10/10-14

Frem til og med 10. oktober 2014: 1.997 + moms

Frem til og med 22. oktober 2014: 2.497 + moms

For den investering får du en intensiv formiddag der skyder dig igang, 2 rådgivningsbesøg på din arbejdsplads, materialer, ugentlige input til at holde fokus, direkte adgang til hjælp, velanbragte forfriskninger og frokost i Charlottehaven – og en underviser der har knapt 20 års erfaring med at få krop og job til at passe sammen. – En investering svarende til 1 – 2 sygedage uden sikkerhed for at problemet ikke dukker op igen.

Begrænset antal pladser. Tilmelding foregår elektronisk og efter først til mølleprincippet.

Når vi har modtaget din tilmelding med alle oplysninger sender vi faktura fra www.virk.dk eller med mail. Tilmeldingen er bindende. Se mere om handelsbetingelser under tilmeldingen.

Når du er tilmeldt, modtager du din personlige intro og et spørgeskema der hjælper dig og os til at få mest muligt ud af forløbet.

TAK, jeg vil gerne sikre mig min plads – NU